torsdag, januar 26, 2006

I sommer var min eldste søster, Heidi, og jeg på Norwegian Wood og fikk oppleve vår store stjerne og inspirasjonskilde, Tori Amos. Det var en ubeskrivelig følelse å se og høre henne, etter å ha slukt alt vi har kommet over fra henne i over åtte år. Sommeren jeg oppdaga Tori, var faktisk forrige gang hun var i Norge, på Quartfestivalen. Og når jeg fant ut det, hadde hun allerede gjort sitt og dratt igjen. Når jeg tenker meg om, liker jeg egentlig best kvinnelige vokalister, gjerne "hyl-og-skrik"-musikk som mamma kaller det. Tori Amos er blant mine "universalfavoritter", som jeg aldri blir lei av og alltid finner en passende plate til min sinnsstemning. Samme med Joni Mitchell - jeg mener "Blue" er en plate som bør finnes i alle menneskers platesamling. Har ellers for tiden en liten forelskelse på gang med Elvira Nikolaisen, og gleder meg vilt til plata hennes kommer ut. I tillegg ble jeg glad når Marit Larsen endelig kommet tilbake, som brunette og alt mulig:) Hvem hører dere på for tiden, tilhengerskare?? Slenger forresten med et bilde av Tori, men det er fra konserten hun holdt på Hultsfred dagen etter vår konsert:).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil være tilhengerskare!!!! Jeg vil, jeg vil!!!
Ei ekte skattekiste som jeg kan stikke hodet mitt ned i av og til og finne en skatt :-)

Så flink du er!

Anonym sa...

Tenk at du har vert på Torikonsert!!! Eg blir grønn av misunnelse:/ Hadde jo heilt fortrengt det eg=)Men eg får vel berre sette på ein cd eg då...

Anonym sa...

Veel.. Gøy å se du er på nett med bloggen din, og den er fin! Men det er vel på tide med et skikkelig voksent-innlegg her - så mye småpludrende babes som dominerer denne sida :::))) Jajada! Når det gjelder Tori er det en ganske utrolig dame, selv en gamlis (som undertegnede blir betraktet som..) forstår jo det når man stabler alla musikkcellene i skolten riktig på plass, og lytter ORDENTLIG. Irriterer meg stadig over at jeg i sin tid ikke "oppdaget" "A Case of You", men heller framhevet "Carey" på Blue. Men det var altså i en periode av livet mitt der jeg hadde dårlig kontakt med meg selv og min musikalske intelligens... MEN: Hvem har Blue på VINYL? Hah! Det har sine fordeler å være "Gamlis"!! Hvem var født da Beatles slo gjennom?? Hvem kunne telle til 1034 under Woodstock-festivalen, og hvem hadde examen artium FØR Blue-LP'en ble gitt ut?

Jada - Kom ikke her småfrø!

Anonym sa...

Hm, pappaen er visst opptatt av hvem som var født på diverse tidspunkter. Jeg foreslår at dette innlegget kan legges ut på han egen blogg (det hittil svært så saftige Johns diskutek). Jeg har nemlig en del synspunkter....

Hvorfor i all verden skulle jeg ønske meg Blue i vinyl?

Hva var den eksakte fordelen med å ha ex. artium før Blue kom ut?

Liv overlapper, stort sett betyr dette også at det befinner seg en lapp på hver side av den vi har felles. Du kan skryte av din lapp - men aldri få vite hva som vil legge seg på vår. Haha!!

At det var flott å være født, og aller helst også litt oppegående da Beatles slo gjennom, er jeg imidlertid helt med på.