fredag, januar 27, 2006

Oioi, nå baller det på seg her! En rødhåret krølltopp har meldt seg inn i tilhengerskaren! Da jeg begynte å jobbe på Living, raste Cecilie frem og tilbake dagen lang med hendene fulle av stiger, hammer, skrujern og var egentlig ganske skummel. Innimellom kom det spredte banneord og fraser som "eg e so stressa, da e so varmt her, no e da nett før de klikka før meg". Jeg så med gru frem til dagen da jeg skulle bli hennes nærmeste kollega på lampeavdelingen... Dagen kom, og Cecilie holdt en kontrollert distanse mellom alle lyspærene. Jeg fikk en enkel jobb, å montere ned en liten og lett taklampe. Etter en liter svette og tre liter innestengte tårer hang lampen fremdeles oppe og jeg var enda mer redd for Cecilie enn før. Utrolig nok, Cecilie holdt ut! Og det skulle bare noen dager sammen på jobb og en liten bytur til, før jeg skjønte at rødtopp og trine var et bra team! Våre kafeturer blir fort en rotbløyte, og det slår aldri feil - gøygøygøy!!! Når Cecilie har fått i seg noen øl for mye, snakker hun en dialekt ingen har hørt før, rockejenta forsvinner som dugg for solen, og "Call on me" blir plutselig verdens fineste sang. Cecilie har bein i nesa, vett i panna og et hjerte av vaskeekte gull, og den som møter henne i ei bakgate trenger bare å bli piiittelitt redd:). Har dessverre kun bilde av Cecilie som henger opp klær til tørk, forferdelig uklart, tatt klokka ett om natta. Vi må vel klare å hoste opp noe bedre enn det!

Ingen kommentarer: