tirsdag, februar 07, 2006

Hoihoi, alle mine skatter! Vi har fått beøk av en frekk liten pappa! Han vet tydeligvis ikke hvem han ypper med her, kaller oss småfrø og pludrende babes... Jeg bringer her et lite utdrag: "MEN: Hvem har Blue på VINYL? Hah! Det har sine fordeler å være "Gamlis"!! Hvem var født da Beatles slo gjennom?? Hvem kunne telle til 1034 under Woodstock-festivalen, og hvem hadde examen artium FØR Blue-LP'en ble gitt ut?" OK! Pappa, som du allerede vet, er jeg jo din datter og har i den anledning fått med meg et par av dine gen i min fot og rundtomkring. Ergo, jeg lar meg ikke pille på nesen av verken deg eller andre: - Jeg kan knabbe blue-plata anytime, jeg vanker faktisk i samme stue som deg innimellom, så ikke vær for sikker på at du har den lenge! - Du var kanskje født da Beatles slo gjennom, det må jeg gå med på. MEN: Jeg slapp i det minste å gå kledd som på bildet ovenfor, takk og priis slapp jeg også å måtte forelske meg i sånne menn(ikke det at du gjorde det heller da, men...). - Hvorfor i alle dager drev du og talte når du faktisk kunne ha dratt på Woodstock-festivalen? Hvem gidder egentlig å telle til 1034 uansett? - Examen artium er egentlig bare en bille, også kjent som en spunk i Pippi. Når det er sagt, er faktisk pappa en kjernekar. Han er en racer på gitaren, har lært seg alt helt selv, og har tre døtre som er hans største fans. Om ikke pappa hadde tatt kontroll da vi skulle utvikle vår musikksmak, kunne vi fort ha endt opp med å digge Neil Sedaka (altså om mamma fikk bestemme). Pappa har gitt oss livlig fantasi, humor og kreativitet. Han skremmer fremdeles vettet av meg når han tar på seg robotlyd (dzzzzt-dzzzzt), jeg blir fortsatt griseredd når han synger den skumle skog-med-heks-sangen og jeg ler ennå like mye hver gang han spiller falskt og tullete på gitaren sin. Om ikke pappa hadde vært pappa(og mamma vært mamma også), hadde jeg mest sannsynlig vært et kjedelig og fargeløst menneske. Kanskje hadde jeg sunget kjempefalskt, syns Vikingarna var en super gruppe og vært så dårlig til å tegne at jeg måtte bruke linjal for å tegne en blomst. Takk, snille pappa for at jeg slapp det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ånei, Pappa, tror det er lenge til du kommer til å skylde Trine/oss noe som helst, i alle fall hva angår fine ord.

.... Gnutniks & Grabarna , du ..... *hylhylhylgøy!*