lørdag, februar 11, 2006

Vil bare opplyse alle om at eg har sett meg nødt til å bytte om fra bokmål til nynorsk på denne bloggen. Eg har jo skrive nynorsk heile livet, så eg kjende at det vart litt feil på bokmål. I dag tenkte eg å vise fram den tidlegare nevnte "skumle skog-med-heks-sangen" så alle kan sjå kor skummel, fin og fantastisk den er. Det er Inger Hagerup som har skrive den. Jeg vet en skog med drømmesvarte trær Den som går dit - må alltid være der. Der er det ingen fugler - ingen sol; men bregner vifter over ormebol. Der lokker fluesoppens svarte liksvøpsølv, og revebjellens røde fingerbøll. Der henger månens falske gull-gonggong, over et hus av underlig fasong; Det er et pepperkakehus hvor meget skjer; Der bor en heks - Jeg sier ikke mer.....

4 kommentarer:

Anne Mari sa...

oi den va skummel. Eg like bedre det derre maurdiktet. Den derre: "Liten jeg? Å nei langt i fra.... nåkken som huske kossen den e??? I lööv it. Kor finne du alle fine bilde foresten?

Anne Mari sa...

takk for den fine samtalen:)

Trine sa...

Eg søke bare på rare ting, skummel skog, fine sko, lang nese, så komme alternativa opp i bøtter og spann;). Det diktet slutte vel iallefall med å spør om "er du større enn deg selv, kanskje?". For den mauren fylle seg sjøl både på tvers og på langs. Nåke sånt. Sjøl takk, de va bra og fint å snakke me deg også:-*

Anonym sa...

Ooooo..eg tore ikkje å gå i skogen meir (har eg egentlig aldri turt aleine) og heller ei lage pepperkakehus. Eg ser med skrekk og gru fram til neste års pepperkakeby på Galleriet...*FRYSNING*